Nieuws in de marge

Thursday, April 23, 2009

Survival of the Fittest wedstrijd op Gentse Blaarmeersen.

Het water en de strandlijn van het Gentse recreatiedomein Blaarmeersen wordt zaterdag 25 april tussen 13.30 en 17.30 uur hét decor van een verwoede kamp tussen de 83 finalisten van de ‘Survival of the Fittest wedstrijd’ die Passage Fitness First voor het eerst organiseert. Er staat heel veel op het spel, want de uiteindelijke winnaar wint een geldprijs van 10.000 euro.

De finale wordt in geen geval een herhaling van de Shape up testen die de kandidaten in de voorronden van februari maart dienden uit te voeren in een van de 31 Passageclubs. Het gaat wel om proeven die een combinatie zijn van zowel sportieve als denkopdrachten. De winnaar is niet noodzakelijk de sterkste, wel diegene die zich dankzij het juiste mentale en fysieke evenwicht het best kan aanpassen aan zijn omgeving. En… het kan net zo goed een man als een vrouw worden.

Wie ooit de proeven zag van ‘Expeditie Robinson’ of ‘Eeuwige Roem’ kan zich al een idee vormen van wat de kandidaten te wachten staat. Want zelf weten ze dat nog niet. De 83 finalisten worden overigens aangemoedigd door enkele kandidaten Miss Sports 2009 en door ex-judoka Gella Vandecaveye. Gella vertrekt na 1 juni op wereldreis en traint nog dagelijks haar conditie. Die goede conditie speelde ook al in haar voordeel toen ze deelnam aan de uithoudings- en afvallingsprogramma’s van ‘Stanley’s Route’ en ‘Eeuwige Roem’ waar ze de ‘survival of the fittest’ succesvol toepaste. Gella is aanwezig tussen 15 en 18 uur en zal de hoofdprijs uitreiken.

“Mensen doen bewegen is niet alleen de reden van ons bestaan, maar het is ook noodzakelijk voor hun eigen bestwil. In een gezond lichaam huist immers een gezonde geest en in goede conditie blijft men energiek in werk en vrije tijd. Velen starten vol goede moed in een fitnessclub, maar hebben niet altijd de discipline of motivatie om er volop voor te gaan of om ermee door te gaan. Zeer menselijk, daarom willen we met extra incentives duidelijk maken dat het fysieke en mentale welzijn onlosmakelijk verbonden zijn”, aldus Steven Van de Velde, marketing manager PFF.

Praktisch: Finale ‘Survival of The Fittest’, zaterdag 25 april van 13 tot 18 uur in recreatiedomein Blaarmeersen aan de Watersportbaan (Zuiderlaan) te Gent. De proeven worden uitgevoerd ter hoogte van het strandgebouw en cafetaria De Piereput. Toegang gratis. Info: www.survivalofthefittest.be.

Labels: , ,

Wednesday, April 22, 2009

Keytrade Bank nu ook in Genève.

Vorig jaar meldde Keytrade Bank (Landbouwkrediet/Crédit Agricole Group) haar intentie om activiteiten te ontwikkelen op de Zwitserse markt.Dit bericht wordt nu officieel bevestigt! Keytrade Bank bekwam onlangs een Zwitserse banklicentie en opent deze maand haar bijkantoor in Zwitserland. De internetsite www.keytradebank.ch is nu online en het kantoor in Genève werd onlangs geopend voor het publiek.

De redenen voor deze expansie zijn de expertise in het online beleggen en het succesvolle businessmodel van Keytrade Bank exporteren naar nieuwe markten waar de bank zich onderscheidet van de traditionele grootbanken. "Deze geografische uitbreiding heeft als bijkomend voordeel dat de kosten van de investeringen in ons platform over een groter aantal cliënten kan worden gespreid, wat de concurrentiekracht van onze diensten verder verhoogt", zegt Thierry Ternier, CEO van Keytrade Bank. Patrick Soetens, General Manager van de nieuwe Zwitserse vestiging van Keytrade Bank verduidelijkt: "Gezien de succesvolle positionering op de Belgische markt van Keytrade Bank als financiële supermarkt, starten we ook in Zwitserland van meet af aan met een ruime mix aan producten via een geïntegreerd platform en bieden we o.a. toegang tot 12 wereldbeurzen, een ruim aanbod aan euro-obligaties en bieden ook termijnrekeningen aan in euro." Het lokale Belgisch Zwitserse team ontwikkelde de website in vier talen en heeft een eigen lokale infrastructuur.

De Zwitserse branch biedt eveneens een ruime selectie aan van fondsen van zowel grote internationale fondsenbeheerders als van gerenommeerde lokale fondsenbeheerders. Het aanbod zal bovendien snel verder worden uitgebreid met bijkomende bank- en beursproducten die specifiek afgestemd worden op de behoeften van de Zwitserse investeerders.

Keytrade Bank biedt een geïntegreerd aanbod van online beurs- en bankdiensten. Via éénzelfde platform profileert Keytrade Bank zich op de markt met zeer interessante prijzen; beursdiensten aan een ‘discount’ prijs, spaar- en verzekeringsproducten alsook bankdiensten met een lage kost. Meer dan 90.000 cliënten in België en Luxemburg schonken hun vertrouwen. Keytrade Bank geeft toegang tot de Amerikaanse beurzen, de Canadese beurzen, Euronext (Parijs, Brussel en Amsterdam) en tot de markten van Frankfurt, Milaan, Zurich, Madrid, Londen, Helsinki, Stockholm en Kopenhagen. Via het platform Keytrade Pro, krijgt u een rechtstreekse toegang tot Forex, Futures en CFD’s, markten die voorheen enkel toegankelijk waren voor professionele beleggers.

Keytrade Bank biedt bovendien een totaalpakket van bankdiensten aan: zichtrekeningen, hoogrentende spaarrekeningen, termijnrekeningen, debetkaarten (Bancontact/MisterCash – Maestro – Proton) en kredietkaarten (Visa en American Express). Keytrade Bank wil via haar site www.keytradebank.com de mogelijkheid bieden aan particuliere en institutionele beleggers om zélf hun bank- en beursverrichtingen te beheren via internet.

Labels: , , ,

Wednesday, April 08, 2009

Philips voor de derde keer het Nederlandse bedrijf met de beste reputatie

Uit onderzoek van het Reputation Institute in samenwerking met de Rotterdam School of Management, Erasmus University blijkt dat de reputatie van de financiële instellingen afgelopen jaar dramatisch is gedaald met uitzondering van de Rabobank. Het Nederlandse publiek heeft een groot vertrouwen in de Rabobank die haar reputatie zelfs ziet stijgen en op de 2e plaats is geëindigd. Van de financiële dienstverleners is de reputatie van Fortis het meest drastisch gedaald. Fortis is dan ook de hekkensluiter van de Nederlandse ranglijst. Ook ABN Amro en ING zijn geëindigd in de laagste regionen. De NS, vorig jaar nog de hekkensluiter, laat net als vorig jaar de grootste stijging zien en scoort voor het eerst een ‘voldoende’. Philips is wederom de winnaar van de Reputation Award, de prijs voor de Nederlandse onderneming met de beste reputatie. De prestigieuze prijs werd gisteren voor de negende keer uitgereikt.

Het onderzoek naar de reputatie van Nederlandse ondernemingen is onderdeel van de wereldwijde reputatiestudie in 32 landen van het Reputation Institute. De ranglijsten worden opgesteld aan de hand van het door het Reputation Institute ontwikkelde model. Dit model meet reputatie door te kijken naar zowel het gevoel van mensen bij een onderneming als naar de rationalisatie van dit gevoel op zeven reputatie aanjagers: producten & diensten, werkomgeving, innovatie, corporate governance, verantwoord ondernemerschap, leiderschap en financiële prestaties. Elk bedrijf is door minimaal 300 mensen die de onderneming kennen beoordeeld op deze elementen. In Nederland werkt het Reputation Institute samen met RSM onder leiding van Cees van Riel, hoogleraar Corporate Communication. Volgens Cees van Riel zijn er drie opvallende resultaten in de resultaten van de meting.

Er is de dramatische daling in reputatie van de financiële instellingen. Van Riel: “Het Reputation Institute past deze methode al jarenlang toe voor het meten van reputaties. Hierdoor beschikken we over data van een lange periode en is het mogelijk om duidelijke trends te onderscheiden. Zo constateerden we vorig jaar al dat de reputaties van financiële instellingen in Nederland onder neerwaartse druk stonden. De financiële crisis gaf de genadeslag.” Doordat het Reputation Institute de reputatie meet in 32 landen kunnen ze de resultaten van Nederland in context plaatsen. “Als we de reputatie van onze Nederlandse banken vergelijken met die van in andere landen, valt het nog wel mee. Er zijn veel financiële dienstverleners die een reputatie score onder de 50 hebben. Dus des te groter de prestatie van de Rabobank. Ondanks een daling in vertrouwen in financiële dienstverleners is de reputatie van de Rabobank gestegen”, aldus Cees van Riel. Bert Heemskerk, voorzitter van de raad van bestuur van Rabobank Groep zegt over de resultaten "Ik feliciteer Philips van harte en ben blij met deze tweede plaats. Het doet me vooral deugd dat uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat de reputatie van de Rabobank ijzersterk is en kennelijk weinig hinder heeft ondervonden van de financiële crisis. Het zijn moeilijke tijden voor financiële instellingen. Het is mooi dat de coöperatieve Rabobank tegen een stootje kan en dat in deze turbulente tijden veel mensen nog steeds vertrouwen in ons hebben. Voor een bank is dat erg belangrijk."

Een tweede opvallend resultaat is natuurlijk dat Philips wederom de ranglijst aanvoert. “Een constante strategie met mooie en innovatieve producten en een op en top Nederlands bedrijf wordt gewaardeerd door het Nederlandse publiek” volgens Cees van Riel. Gerard Kleisterlee, President/CEO van Koninklijke Philips Electronics zegt over het winnen van de Reputation Institute Award: “Voor ons is het opnieuw winnen van de Reputation Award een belangrijke mijlpaal, juist in deze tijd van economische recessie. Dat wij de Reputation Award voor de derde keer in de laatste vier jaar hebben gewonnen zie ik vooral als een duidelijk signaal dat de transformatie van Philips, die erop is gericht een toonaangevend merk op het gebied van health and well-being te worden, herkend en gewaardeerd wordt. Dit is voor ons zeer motiverend en daarmee een bron voor verder succes.”

rsm.nl

Tenslotte is volgens Cees van Riel de verdienste van de NS noemenswaardig. Volgens hem heeft de constante prestatie van de NS en haar gerichte focus op een aantal aanjagers van reputatie geresulteerd in een continue stijgende reputatie. Bert Meerstadt, president-directeur NS: "Het is verheugend te constateren dat NS op de kaart staat. De afgelopen jaren zijn wij erin geslaagd keer op keer een stap vooruit te maken in de dienstverlening naar onze klanten. Inmiddels geeft 75% van onze klanten NS een rapportcijfer 7 of hoger. Met plezier zien wij dat onze reputatie de afgelopen vier jaar een stijgende lijn laat zien; in 2008 hebben wij de grootste reputatiestijging tot nu toe gerealiseerd. Vanuit mijn achtergrond weet ik hoe belangrijk communicatie is en het belang van consistente sturing op beeldvorming. Dat vraagt om een scherpe blik, creativiteit en lange adem. Het vertrouwen van onze klanten geeft aan dat we op de goede weg zijn en dat is een groot compliment voor alle NS medewerkers die een bijdrage hebben geleverd aan de verbetering van onze reputatie."

Het Reputation Institute (New York) is een toonaangevende internationale onderzoeks- en adviesorganisatie die zich toelegt op het uitdragen van kennis over bedrijfsreputaties. Door systematisch onderzoek en analyse helpt het Reputation Institute bedrijven uitvoerige strategieën te ontwikkelen en operationele besluiten te nemen op het gebied van reputatiemanagement. Reputatie Institute heeft een wereldwijd netwerk van lokale kantoren, partners, praktijkmensen en academici. www.reputationinstitute.com

De Rotterdam School of Management, Erasmus University is een internationaal zeer hoog aangeschreven business school die bekend staat om zijn baanbrekend onderzoek naar duurzaam ondernemen en de ontwikkeling van internationale zakelijk leiders. RSM biedt een brede waaier aan Bachelor-Master, doctoraal, MBA en Executive Education programma’s en staat in de top 10 van Europese business schools. www.rsm.nl

Labels: , ,