Nieuws in de marge

Sunday, March 22, 2009

Wint een Gentenaar 10.000 euro door deelname aan Survival of the Fittest-campagne van Passage Fitness First?

Making the world a fitter place? Yes, you can! Dat is het motto waarmee Passage Fitness First zijn ‘Survival of the Fittest-campagne’ lanceert. Onder meer in de Passageclub aan de Zuiderlaan (Watersportbaan) te Gent. Het is niet alleen een campagne om de bestaande leden te (her)activeren maar ook om would be-leden warm te maken om hun conditie actief op peil te brengen. Na een finaleronde in april gaat de winnaar van deze maandenlange wedstrijd alvast met 10.000 euro naar huis. Dat zal niet noodzakelijk ‘de sterkste’ zijn, wel diegene die zich dankzij het juiste mentale en fysieke evenwicht het best kan aanpassen aan zijn omgeving.

Tot en met 31 maart worden er in alle 31 clubs maandelijks fitnesstests uitgevoerd in 3 leeftijdscategorieën (15-35/35-45/+45). Men kan de Shape Up-test 2 keer afleggen, enkel de beste score telt. Er zijn 6 testen: 20 minuten treadmill (lopen), 500 meter roeien, chin-ups (optrekken), push-ups (pompen), sit-ups (buikspieroefeningen), sit & reach (lenigheid). De eindwinnaar van de finaledag in april wint een geldprijs van 10.000 euro. De andere eindwinnaars (één per leeftijdscategorie) winnen ‘Fitness for Life’ of een leven lang gratis fitness. Om de drempel ook laag te houden voor niet-leden, kunnen die, vooraleer deel te nemen, alvast via www.survivalofthefittest.be een gratis dagpas uitprinten om de sfeer op te snuiven in een van de 31 Passage Fitness First clubs.

Steven Van de Velde, marketing manager PFF: “Mensen doen bewegen is niet alleen de reden van ons bestaan, maar het is ook noodzakelijk voor hun eigen bestwil. In een gezond lichaam huist immers een gezonde geest en in goede conditie blijft men energiek in werk en vrije tijd. Velen starten vol goede moed in een fitnessclub, maar hebben niet altijd de discipline of motivatie om er volop voor te gaan of om ermee door te gaan. Zeer menselijk, daarom willen we met extra incentives duidelijk maken dat het fysieke en mentale welzijn onlosmakelijk verbonden zijn.”

De printcampagne rond het thema roofdier-prooi is alvast sprekend en draait de rollen om. Een stretchende jongedame die in de Afrikaanse savanne een neushoorn stoïcijns tegenhoudt met één arm; een jongeman die achteloos chin-ups doet aan een tak en hongerige krokodillen onder zich uitdaagt; een sprintster die sneller loopt dan een luipaard… En dat allemaal met de baseline ‘It’s only natural to keep in shape’. Info: www.survivalofthefittest.be

Labels: