Nieuws in de marge

Monday, June 22, 2009

Delhaize kiest voor Cartamundi

Na het overdonderende succes van de Smurfenactie, organiseert Delhaize deze zomer de grote Disney Pixar speelkaartenactie. Talrijke mogelijkheden zijn de revue gepasseerd, maar het werd een thema-actie rond Pixar en Disney kaarten. Er werden in samenwerking met Cartamundi 216 geïllustreerde kaarten ontwikkeld van verschillende films van Pixar: Toy Story, Wall-E, Cars, Ratatouille, Finding Nemo, A bug’s life, Monsters Inc en The Incredables. Er worden zelfs beelden gebruikt van de nieuwe Pixar film UP die pas in oktober in première gaat. De te verzamelen kaarten worden willekeurig gemengd in een flowpakje van 5 kaarten. Per aankoopschijf van 20 euro krijgen klanten 1 pakje met 5 kaarten. Bij aankoop van een aantal topmerken kunnen additionele flowpacks verkregen worden.

Anders dan met de Smurfenactie is dat er niet alleen verzameld kan worden maar dat er ook gespeeld kan worden met de kaartjes. Het spel volgt het principe van Trumps ook wel gekend als het Troevenspel. Dit kaartspel bekoort jong en oud, en we kennen het wellicht nog uit onze kindertijd. Met kaarten spelen is hotter dan ooit en blijft een breed publiek trekken. Sommige flowpacks bevatten zeldzame kaarten, met speciale effecten en met een hogere speelwaarde. De kaarten kunnen in een album of in een metalen doos verzameld worden. De actie loopt tot 16 september. Er zullen door Delhaize ook ruilbeurzen georganiseerd worden zodat iedereen de volledige collectie kan bemachtigen.

Cartamundi werd als partner gekozen door Delhaize voor zijn uitstekende reputatie en zijn creativiteit. Cartamundi werkt al 10 jaar met Disney en draagt de Disney Pixar figuren een warm hart toe. Cartamundi werd onderneming van het Jaar 2008 en is een sterk Belgisch bedrijf. Cartamundi kan diverse marketingdoelstelling mee realiseren: nieuwe klanten werven, huidige klanten belonen of een imago versterken. Daar is deze verzamelactie een goed voorbeeld van.

Labels: ,