Nieuws in de marge

Wednesday, January 14, 2009

Phaedra Hoste schenkt 10.000 euro dierenvoeding aan asielen

Niet alleen mensen, maar ook dieren hebben het tijdens de winter niet altijd even gemakkelijk. Vooral honden moeten soms overleven in moeilijke omstandigheden. Daar wil de Phaedra Hoste Animal Foundation iets aan doen. Al voor het tweede jaar op rij schenken Phaedra en winkelketen Zoomart dierenvoeding aan asielen, dit jaar voor maar liefst 10.000 euro! "Dieren liggen me al jaren na aan het hart", zegt Phaedra Hoste. "Ook in het verleden kwam ik af en toe eens in een asiel en zag ik telkens opnieuw hoe de medewerkers zich dag en nacht inzetten voor de dieren. Ze omringen ze met veel liefde. Daarom besloot ik enkele jaren geleden de Phaedra Hoste Animal Foundation op te richten.

Met de Foundation wil Phaedra vooral het leven van honden aangenamer maken. "We geven honderden kilo's hondenvoeding aan asielen van Het Blauwe Kruis. Bovendien ondersteunen we ook Hachiko, het opleidingscentrum voor hulphonden." Het geld voor de asielen en Hachiko komt onder meer van de verkoop van t-shirts voor honden. "Met winkelketen Zoomart hebben we de ideale partner voor onze Animal Foundation. Zoomart heeft al meer dan 20 winkels, verspreid over heel het land. Mensen weten dus als ze bij Zoomart een t-shirt uit onze collectie kopen, ze daadwerkelijk helpen het leven van honden aangenamer te maken."

De verkoop van t-shirts was de afgelopen maanden trouwens een grandioos succes. "Ik ben dan ook heel blij dat we maar liefst 2.640 kilo voeding kunnen geven aan de asielen van Het Blauwe Kruis, goed voor zo'n 10.000 euro!" Phaedra Hoste is trouwens de hondenvoeding mee gaan afleveren in het asiel in Wommelgem, bij Antwerpen. Ik zou langs deze weg trouwens alle mensen die de Phaedra Hoste Animal Foundation gesteund hebben van harte willen bedanken. Zonder jullie zouden we dit fantastische resultaat nooit hebben behaald. Hopelijk kan ik ook in de toekomst op jullie steun rekenen. Alvast bedankt"!

Labels: