Nieuws in de marge

Wednesday, February 17, 2010

Bijna een kwart van alle consumenten speelt regelmatig sociale spelletjes

PopCap Games maakt vandaag de resultaten bekend van een onderzoek onder sociale gamers. Dat wil zeggen: consumenten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk die spelletjes spelen op de sociale netwerkplatformen zoals Facebook en MySpace. Meer dan 24% van alle internetgebruikers zeiden dat ze regelmatig sociale spelletjes spelen, wat neerkomt op ongeveer 100 miljoen sociale gamers van in Amerika en Groot-Brittannië. De gemiddelde sociale gamer is een 43-jarige vrouw. Uit het onderzoek bleek dat de sector van sociale spelletjes, hoewel die nog in de kinderschoenen staat vergeleken met de traditionale videospelenindustrie, honderden miljoenen consumenten kan bereiken die tot nu toe nooit aan videospelen heeft meegedaan. Analisten en onderzoekers uit de sector schatten de opbrengsten op meer dan 1 miljard dollar voor 2010.

Tweederde van alle sociale gamers, dat zijn degenen die minstens één keer per week spelletjes spelen op sociale netwerksites en platformen, woont in Amerika. Van alle sociale gamers is 55% vrouwelijk en 45% mannelijk; en onder de Britse consumenten is dit verschil nog groter (58% versus 42%). De gemiddelde leeftijd van sociale gamers is 43, waarbij de Amerikaanse sociale gamers gemiddeld 48 jaar oud zijn, en die in Groot-Brittannië 38. Verder is 46% van de Amerikaanse sociale gamers 50 jaar of ouder, terwijl dat in het Verenigde Koninkrijk slechts 23% is. Slechts 6% van alle sociale gamers is 21 jaar of jonger. Meer gedetailleerde resultaten van het onderzoek zijn verkrijgbaar bij: http://www.infosolutionsgroup.com

Vrouwen neigen, meer dan mannen, naar het spelen van sociale spelletjes met vrienden uit hun werkelijke wereld (68% versus 56%). Mannen zijn meer geneigd dan vrouwen om met onbekenden te spelen (41% versus 33%); bijna twee keer zoveel vrouwen dan mannen zeggen dat ze spelletjes spelen met familieleden (46% tegen 29%). Amerikaanse spelers spelen vaker; 68% zegt dat ze dagelijks spelen, vergeleken met 55% van de Britse sociale gamers. Meer dan de helft van de sociale gamers rapporteert een gemiddelde spelsessie meer dan een half en één op tien zegt dat een spel drie of meer uur duurt. Voor slechts 17% van de Britse sociale gamers was de "connectie met anderen" een reden om te spelen, vergeleken met 28% in de Verenigde Staten. Van de gekwalificeerde respondenten zei 62% dat ze sociale spelletjes met vrienden uit het werkelijke leven spelen, terwijl 56% met vrienden speelt die ze online gemaakt hebben, en 37% zegt dat ze met onbekenden spelen.

Dit internationale onderzoek werd exclusief voor PopCap Games uitgevoerd door Information Solutions Group. De resultaten zijn gebaseerd op een online onderzoek onder 1.202 respondenten uitgevoerd door een groep ondervragers van Tolune/Greenfield Onine in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. PopCap Games is de grootste multi-platformleverancier van leuke en boeiende videospelletjes De spellen zijn wereldwijd meer dan 1 miljard keer door consumenten gedownload, en het vlaggenschip, Bejeweled, is meer dan 50 miljoen keer voor alle platformen samen verkocht.

Labels: , , , ,