Nieuws in de marge

Thursday, September 04, 2008

Filip Dierickx verlaat CD&V voor Lijst De Decker

Huisarts Filip Dierickx, boegbeeld van de lokale CD&V en zoon van oud-burgemeester Albin Dierickx was bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen nog kandidaat voor het burgemeesterschap, maar stelt nu zijn mandaat ter beschikking. "Ik was steeds loyaal tegenover mijn vader, maar CD&V, dat is niet mijn persoonlijke overtuiging", verklaart Dierickx. "Mijn vader was niet enthousiast, maar ook niet ontstemd. Hij heeft respect en begrip. Ik wil een andere weg inslaan, en daarom is het wenselijk dat ik mijn ontslag indien”. In Laarne zit CD&V in de oppositie en zit de burgemeester Ignace De Baerdemaeker van Open VLD in een coalitie met SP.A en N-VA.

Filip Dierickx doet deze overstap niet vanwege bepaalde mensen of groepen in Laarne, onvrede of twist, maar omwille van een politiek programma, een ideologie en een beloftencultus die hem niet langer voldoening schenkt. Filip Dierickx: “Ik ben niet over één nacht ijs gegaan. Na lang beraad, rondvraag, diverse confrontaties en een uitgebreide studieronde heb ik besloten om uit de CD&V te stappen. Ik wil nu een poging ondernemen om bij te dragen, een echte verandering in het politiek landschap en de maatschappij te bewerkstelligen. Daartoe heb ik in de lijst van Jean-Marie Dedecker, LDD Gezond Verstand, een passend alternatief gevonden dat beter aansluit bij wat ik denk, voel en wil bereiken in de politiek”.

Guido Van Peeterssen.

Labels: , ,